Οδηγίες καταγγελίας στον ΕΦΚΑ για τα ένσημα περιόδου 8ος 2021 – 9ος 2022
Η καταγγελία του εργαζόμενου μπορεί να γίνει με δύο τρόπους:
ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΔΟΤΗ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ:
Α.Μ.Ε./Α.Μ.Ο.Ε.: 1310035294
Α.Φ.Μ..: 098099858
Επωνυμία: ΘΕΡΟΣ ΙΝΤΕΡΝΑΣΙΟΝΑΛ ΓΚΕΙΜΙΝΓΚ ΙΝΚ
Διεύθυνση: ΓΙΑΛΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΥ ΠΕΤΡΕΤΟΥ 1, ΚΕΡΚΥΡΑ, 49100
Τηλέφωνο:
Διεύθυνση Απασχόλησης: ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΙΟ ΠΑΤΡΩΝ 00 (οδός Συρογιάννη, εγκαταστάσεις ξενοδοχείου ΠΟΡΤΟ ΡΙΟΥ), ΠΑΤΡΑ, 26504, ΑΧΑΪΑΣ
Ερωτήσεις – Απαντήσεις επί της διαδικασίας:
Καταγγελία για διεκδίκηση ενσήμων λόγω μη ή ελλιπούς ασφάλισης υποβάλλεται μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του e-ΕΦΚΑ στην ενότητα «Μισθωτοί» και συγκεκριμένα μέσω της υπηρεσίας «Καταγγελία εργαζόμενου – Δήλωση Απασχόλησης».
Σε περίπτωση αδυναμίας πρόσβασης στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες, μπορείτε να υποβάλλετε την καταγγελία σας εγγράφως στο ΠΕΚΑ που έχει τη χωρική αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής σας.
Είτε υποβάλλετε καταγγελία μέσω των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, είτε εγγράφως, αρμόδιο ΠΕΚΑ για την εξέταση της καταγγελίας σας είναι αυτό στο οποίο ανήκει η αρμοδιότητα ελέγχου του τόπου απασχόλησής σας. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να επιλέξετε την ακριβή διεύθυνση και το Νομό απασχόλησής σας. Αν η διεύθυνση απασχόλησής σας δεν συμπεριλαμβάνεται στις ήδη καταχωρημένες εγκαταστάσεις (έδρα ή παραρτήματα) του εργοδότη τότε θα την καταγράψετε στα σχετικά πεδία.
Εξαιρούνται οι καταγγελίες κατά:
Επισημαίνουμε ότι παράλληλα θα πρέπει να καταγράψετε την ακριβή διεύθυνση απασχόλησής σας στο πεδίο «Παρατηρήσεις».
Για να θεωρηθεί εμπρόθεσμη μία Καταγγελία – Δήλωση Απασχόλησης για την ασφαλιστική σας τακτοποίηση, θα πρέπει να πραγματοποιηθεί έως 12 μήνες από την αποχώρηση ή την απόλυσή σας από τον εργοδότη. Σε αντίθετη περίπτωση, η υποβολή θεωρείται εκπρόθεσμη και δύναται να απορριφθεί για τυπικούς λόγους από το Φορέα.
Η είσοδος στη συγκεκριμένη υπηρεσία γίνεται είτε με κωδικούς TAXISNET. Στη συνέχεια θα χρειαστείτε και το ΑΜΚΑ σας.
Για να υποβάλλετε καταγγελία κατά επιχείρησης θα πρέπει να γνωρίζετε το ΑΦΜ της, ενώ αν η καταγγελία σας αφορά σε οικοδομοτεχνικό έργο θα πρέπει να γνωρίζετε το ονοματεπώνυμο / επωνυμία του ιδιοκτήτη / ανάδοχου εργολάβου και την ακριβή διεύθυνση του έργου.
Επιπλέον, για δική σας διευκόλυνση μπορείτε να υποβάλλετε καταγγελία χρησιμοποιώντας το σχετικό ΑΜΕ (Αριθμός Μητρώου Εργοδότη) ή ΑΜΟΕ (Αριθμός Μητρώου Οικοδομοτεχνικού έργου). Σε αυτή την περίπτωση τα υπόλοιπα στοιχεία του εργοδότη θα συμπληρωθούν αυτόματα.
Πλήρης θεωρείται η απασχόληση κατά την οποία ο εργαζόμενος απασχολείται 40 ώρες την εβδομάδα.
Εκ περιτροπής θεωρείται η απασχόληση κατά την οποία ο εργαζόμενος:
Όλες οι υπόλοιπες περιπτώσεις κατά τις οποίες ο εργαζόμενος δεν απασχολείται με πλήρες ωράριο ημερησίως και άρα η εβδομαδιαία απασχόλησή του υπολείπεται των 40 ωρών, θεωρούνται μερική απασχόληση.
Υποβάλλετε μία καταγγελία εις βάρος του εργοδότη που απασχολείστε ή απασχοληθήκατε αναγράφοντας είτε συνεχόμενες, είτε διακεκομμένες χρονικές περιόδους. Διαφορετική καταγγελία απαιτείται να υποβληθεί εάν απασχοληθήκατε σε διαφορετικά παραρτήματα της ίδιας επιχείρησης.
Μπορείτε να υποβάλετε εκ νέου καταγγελία εις βάρος του ίδιου εργοδότη σε μεταγενέστερο χρονικό διάστημα και για νέες χρονικές περιόδους.
Επίσης για διαφορετικούς εργοδότες εννοείται πως θα πρέπει να υποβληθούν διαφορετικές καταγγελίες.
Ακόμα και αν δεν είστε εργαζόμενος σε έναν συγκεκριμένο εργοδότη, μπορείτε να υποβάλλετε επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία για ανασφάλιστη ή υποδηλωμένη εργασία ως τρίτος. Η μορφή της καταγγελίας είναι ενημερωτική και προκειμένου να διερευνηθεί από το αρμόδιο ΠΕΚΑ θα πρέπει να προσδιορίζονται με σαφήνεια τα στοιχεία του εργοδότη (επωνυμία και ακριβή διεύθυνση).
Ο αριθμός συστήματος εκδίδεται με την αποθήκευση του βήματος 1 της διαδικασίας υποβολής καταγγελίας κι αποτελεί τον αριθμό εισαγωγής στοιχείων σε αυτό. Από τη στιγμή που θα εμφανιστεί ο αριθμός συστήματος, μπορείτε εφ’ όσον το επιθυμείτε να διακόψετε τη διαδικασία υποβολής της καταγγελίας. Με το συγκεκριμένο αριθμό, μπορείτε στη συνέχεια να αναζητήσετε την καταγγελία σας και να συνεχίσετε την καταχώρηση των στοιχείων σε χρόνο διαφορετικό από αυτόν της αρχικής εισαγωγής τους στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες.
Ο αριθμός πρωτοκόλλου χορηγείται από το σύστημα αφού ολοκληρώσετε την εισαγωγή των στοιχείων και οριστικοποιήσετε την καταγγελία σας. Για τον έλεγχο της πορείας διεκπεραίωσης της καταγγελίας σας από το αρμόδιο ΠΕΚΑ, θα πρέπει να δηλώνετε τον αριθμό πρωτοκόλλου.
Όχι, δεν μπορείτε να τροποποιήσετε ή να διαγράψετε καταγγελία η οποία έχει οριστικοποιηθεί.
Όχι, η υποβολή της καταγγελίας γίνεται μόνο στα ελληνικά.
Στην περίπτωση που γίνει δεκτή η καταγγελία σας, εκδίδεται πράξη για την ασφαλιστική σας τακτοποίηση και επιδίδεται στον εργοδότη. Όταν περάσουν 30 ημέρες από τη νόμιμη επίδοσή της, η εν λόγω πράξη οριστικοποιείται και ενημερώνεται αυτόματα η ασφαλιστική σας ιστορία. Εάν ασκηθεί ένσταση, η ασφαλιστική σας ιστορία θα ενημερωθεί μετά την τελεσιδικία της υπόθεσης (άρθρο 20 του Ν. 2972/01).
Όχι. Η εν λόγω καταγγελία υποβάλλεται στην κατά τόπο αρμόδια Επιθεώρηση Εργασίας.